25 d’abril 2007

Sal delices de primetemps de "Kraft Córner".

Últimamente no se que me pasa que el punto de cruz me tiene dominada por completo no paro.Y tanto que no paro, no paro de visitar el blog Souricette Grignoteuse en él se habla de este precioso sal quien lo organiza es
Laurence ya somos 20.Es un sal que empieza el día 1 de mayo, las entregas son cada 15 días y todavía podeis apuntaros.¿quién se anima conmigo?
Es precioso, para mí será una experiencia nueva ya que lo realizaré en lino.

f-22

22 d’abril 2007

Feliç dia de Sant Jordi.

Avui al llegir el diari de Girona ma cridat l´atençio un article de " Emili Casademont i Comas" aqui us possu un trobe't ja que agradat molt.:
El Vaticà sempre ha intentat fer desaparèixer, sense que l´èxit mai no l´acompanyés, alguns documents que parlen de sant Jordi i del seu origen rus, conservats en aquells països que han aconseguit eludir la seva influència, documents que contenen llegendes i poemes religiosos referits a la personalitat d´aquest sant tan venerat i popular a Catalunya. Una veneració i popularitat, però, que és força recent, puix que, deixant de banda que tan sols hi ha un poble català que duu el seu nom (el gironí Sant Jordi Desvalls, que celebra per Sant Jordi la seva festa major), fa un centenar d´anys hom deia, quan volia indicar que hi havia escassetat d´alguna cosa, que «n´hi ha menys que capelles de sant Jordi», segons recull Joan Amades a les pàgines del Costumari català, on també el folklorista explica que les Corts Catalanes, reunides al cor de la Seu de Barcelona l´any 1459, decretaren festa el dia de Sant Jordi i manaren que, el 23 d´abril, ningú no es dediqués a cap feina servil ni bastarda. «Malgrat aquesta disposició -assenyala-, la festa no va arrelar i la gent es va mostrar indiferent». Temps més tard, però, després d´haver estat dissolta la Generalitat, començà a celebrar-se, per Sant Jordi, una fira de roses, que era qualificada de «fira dels enamorats», perquè, indica Amades, «hi anaven les parelles de promesos, els nuvis i els qui feia pocs anys que eren casats, i era costum que ells firessin llurs companyes amb un ram de roses», costum que, de mica en mica, s´anà estenent, fins arribar, actualment, a ser practicat arreu de casa nostra, on el cavaller sant Jordi ha esdevingut, en lloc de sant Valentí, el patró dels enamorats.
I, a més, cal destacar que sant Yurys o sant Jordi és un sant veneradíssim per tots els fidels musulmans d´aquell país, ja que afirmen completament convençuts, igual que feien en el passat, que, mercès a ell, conegueren la imatge del Déu Celestial.
Hom assegura, en definitiva, que sant Jordi, per raó del seu origen rus o oriental i de la seva pertinença a l´Església ortodoxa, ha estat menyspreat i maltractat per l´Església catòlica.
M´agradat molt.Be pensant en que demà es sant Jordi he començat a fer aquest detallet amb una rosa.

Hoy al leer el diario de Girona me ha llamado la atención un artículo de " Emili Casademont y Comas" aqui os pongo un trozo que me hagustado.: El Vaticano siempre ha intentado hacer desaparecer, sin que el éxito nunca lo acompañara, algunos documentos que hablan de Sant Jordi y de su origen ruso, conservados en aquellos países que han conseguido eludir su influencia, documentos que contienen leyendas y poemas religiosos referidos a la personalidad de este santo tan venerado y popular en Catalunya. Una veneración y popularidad, pero, que es fuerza reciente, por cuanto, estela de banda que tan sólo hay un pueblo catalán que lleva su nombre (el gerundense Sant Jordi Desvalls, que celebra por Sant Jordi su fiesta mayor), hace un centenar de años se decía, cuando quería indicar que había escasedat de algo, que «no hay menos que capillas de Sant Jordi», según recoje Joan Amades en las páginas del Costumari catalán, dónde también el folklorista explica que las Cortes Catalanas, reunidas al corazón de la Sede de Barcelona el año 1459, decretaron fiesta el día de Sant Jordi y mandaron que, el 23 d´abril, nadie se dedicara a ningún trabajo servil ni bastarda. «Pese a esta disposición -señala-, la fiesta no arraigó y la gente se mostró indiferente». Tiempo más tarde, pero, después de haber sido disuelta la Generalitat, empezó a celebrarse, por Sant Jordi, una feria de rosas, que era cualificada de «feria de los enamorados», porque, indica Amades, « iban las parejas de prometidos, los novios y quienes hacía pocos años que eran casados, y era costumbre que ellos feriaran sus compañeras con un ramo de rosas», costumbre que, poco a poco, se fue extendiendo, hasta llegar, actualmente, a ser practicado en cualquier parte de casa nuestra, donde el caballero Sant Jordi ha acontecido, en lugar de Sant Valentín, el patrón de los enamorados. Y, además, hace falta destacar que Sant Yurys o Sant Jordi es un santo veneradíssimo por todos los fieles musulmanes de aquel país, puesto que afirman completamente convencidos, igual que hacían en el pasado, que, mercedes a él, conocieron la imagen del Dios Celestial. Se asegura, en definitiva, que Sant Jordi, por razón de su origén ruso u oriental y de su pertenencia a la Iglesia ortodoxa, ha sido despreciado y maltratado por la Iglesia católica.
Me ha gustado mucho.Pensando en que mañana es Sant Jordi he empezado a hacer este detallito con una rosa.


f-21

19 d’abril 2007

Devantal con agarrador , Yo bordo...


a esta el devan-tal fet.Es senzill però m'agrada molt. El vaig fer de reciclar un llençol dels de bressol impermeable y el vaig fer servir per relleno del deban-tal que no traspasses l'aigua y amb vaig entretindra acolcharlo amb la maquina, i amb una tira brodada d'uns pastissos.Tambe podeu veure l agafador "yo bordo... ¿y tú? a conjunt que vaig fer d'un retall que amb va sobrar.
Un altre moment us ensenyo com porto les labors començades,us diré que el Grand Sampler estic acabant el 2-20 i també estic amb el Petit Marquoir a 1-8 y el sal de la Rakel per la segona tira.Conclusio encara no estic al dia, el 2-20 tindria de ser 4 o 5-20 y el 1-8 tindria de ser 2-8.Bé amb temps i una canya......

Ya esta el devantal terminado.Es sencillo pero me gusta. Lo hice de reciclar una sábana de las de cuna impermeable y la usé como relleno del delantal para que no traspasase el agua y me entretuve acolchar lo con la maquina, y con una tira bordada de unos pasteles.También podéis ver el asidero "yo bordo... ¿y tú? a conjunto que hice de un retal que me sobro. Otro momento os enseño como llevo las labores empezadas,os diré que el Grand Sampler estoy acabando el 2-20 y también estoy con el Pequeño Marquoir a 1-8 y el sal de la Rakel por la segunda tira.Conclusión todavía no estoy al día, el 2-20 tendría de ser 4 o 5-20 y el 1-8 tendría de ser 2-8.Bien con tiempo y una caña......


f-19-20

18 d’abril 2007

Benvinguts

Estava per qui passant el rate't i he vist un gràfic preciós, feia temps que en buscava un per posar a l'entrada de casa amb la paraula benvinguts.
Bé no se encara quant començaré o sigui que encara menys quant l´acabare, però magradat quant pos-si fil a l'agulla os ho diré.Aquet que he trobat es amb francès però serà fàcil posar-ho en català BENVINGUTS.

Estaba por aqui pasando el rato y he visto un gráfico precioso, hacía tiempo que buscaba un para poner en la entrada de casa con la palabra bienvenidos. Bien no se todavía cuanto empezaré o sea que todavía menos cuándo lo acabare, pero me ha gustado, cuándo me decida ya lo diré.Este que he encontrado esta en francés pero será fácil ponerlo en catalán BENVINGUTS.

f-18

15 d’abril 2007

Grand Samplert (1/20)

Hola:
Como podéis ver el día de hoy me ha cundido, he podido realizar la primera parte del Grand Sampler que he decidido hacer ya que ahora no tengo ninguna labor por entregar, quería empezar algo de punto de cruz y al final me he decidido y como, con el Grand Samplert y el Petit Marquoir que también lo hace Bea.Las entregas son cada dos semanas del grand voy retrasada porque van por la 5 pero espero ponerme al dia y del petit que son 8 van por la 2.Espero se anime alguien mas.Pasar y mirar por el bloc Souricette Grignoteuse y vereis como es tentador.Aquí tenéis mi 1 parte del Gran Sampler y espero pronto poder mostraros la 2 parte.

f-17

14 d’abril 2007

Grand Sampler i Petit Marquoir 2007

Com volia començar fer una mica de punt de creu diferent al que havia fet fins ara, no parava de mirar blogs buscant una idea.AL final la vaig trobar en el blog de Bea era un Petit marquoir del blog de la Souricette Grignoteuse i mirant una vegada i una altra m'animat tambien alGrand Sampler que ja aquesta en el 5 lliurament de 20.Potser us semblarà que necessito molta estona i no esteu equivocades, sincerament estic passant una temporada que disposo de molt temps per a labors al mateix temps que em distreuen i m'ajuda molt a carregar les piles.Bé si us animeu amb el Petit Marquoir (són 123 quadres per 103 el total)es compon de 8 parts cadascuna de 30x 50 punts us podeu passar per el blog de Bea que ja té una part feta i li ha quedat preciosa. Si voleu una cosa mes gran el Grand Sampler (280x250 quadres)repartit en 20 lliuraments de 70x50 punts.anar a el blog de la Souricette Grignoteuse. Bé avui ja vaig anar a comprar tela, ho faré en aida 14 de 5.5 per centímetre, i vaig imprimir ja algun lliurament i quan deixi l'ordinador vaig a triar els fils i començar, ja us aniré mostrant els avanços. Se m'oblidava si algú s'anima digueu-me'l així miraré com anem.

Hola:
Como quería empezar hacer algo de punto de cruz diferente a lo que había hecho hasta ahora, no paraba de mirar blogs buscando una idea.Al final la encontre en el blog de Bea era un Petit marquoir del blog de la Souricette Grignoteuse y mirando una y otra vez me anime tambien al Grand sampler que ya esta en la 5 entrega de 20.Quizás os parecerá que necesito mucho rato y no estáis equivocadas, sinceramente estoy pasando una temporada que dispongo de mucho tiempo para labores al mismo tiempo que me distraen y me ayuda mucho a cargar las pilas.Bien si os animáis con el Petit Marquoir (son 123 cuadros por 103 el total)se compone de 8 partes cada una de 30x 50 puntos os podéis pasar por el blog de Bea que ya tiene una parte hecha y le ha quedado preciosa.
Si queréis una cosa mas grande el Grand Sampler (280x250 cuadros)repartido en 20 entregas de 70x50 puntos.ir al blog de la Souricette Grignoteuse.
Bien hoy ya fui a comprar tela, lo haré en aida 14 de 5.5 por centímetro, y imprimí ya
alguna entrega y cuando deje el ordenador voy a escojer los hilos y empezar, ya os iré mostrando los avances.
Se me olvidaba si alguien se anima decídmelo así mirare como vamos.
(Post 13)

11 d’abril 2007

Como disfruto complicándome la vida.

Hola:
Que titulo mas acertado(como me complico la vida).No se porque pero siempre que quiero hacer una labor de la clase que sea, costura, ganchillo,punto de cruz.....y ahora patchwork antes de comenzar tengo que mimármelo y remirarmelo hasta que me enamoro de ella y después empiezo a calcular y calcular y si lo veo claro me animo.Y todo esto os lo digo porque os quiero explicar como me entretuve complicando me con el sal de Rakel antes de decidirme.
Bien pues:
-primero me lo dibuje con sus triángulos, sus cuadritos.
-segundo busque retales y telas que había comprado hace tiempo para animarme a lo que ahora me estoy animando.
-tercero me las mire de lejos de cerca y al final me decidí por dejar solo las que tenían color azul, pero me pareció que eran demasiadas y fui eliminando hasta quedarme con 11 diferentes.
_cuarto escogí las que me gustaban más para usarlas en los triángulos que marcaban cuadro.
-quinto puse a cada tela una letra del abecedario y así poder identificar cada triángulo con la tela correspondiente y a continuación como el que hace un cucigrama iba poniendo letras a los cuadros pero sin que hubieran dos de iguales juntas.
-sexto fui calculando por columnas cuantos triángulos y cuadrados de cada tela necesitaba.
-séptimo como no dispongo de ratos largos busque una carpeta con clasificadores para colocar cada tela en un clasificador con su letra correspondiente y así poder ir cortándolo poco a poco.



Aquí podéis ver como me complique la vida con el sal de Rakel con los mismos cuadros y triángulos.(los datos de la primera columna que están al lado del gráfico no están sumados en el final.
Con 11 trozos de máximo 50 x 50 me ha sobrado tela y me falta para los 8 rectángulos que no tienen letra.

f-14-15-16

PARCHIS

Hola: Desitjo que hageu passat una feliç setmana santa, jo la he passada entretinguda com m'agrada. Tenia ganes i m'apeteix començar una mica de punt de creu, però no em decideixo per no-res en concret.Tinc per a fer en punt de creu i ganchet detalls per a tovallola be d'això sempre hi ha i també per a draps de cuina... però com jo per a començar alguna cosa primer m'he d'enamorar de la labor sinó no començo, vaig pensar en aquestes labors que es tenen començades en el bagul dels records i allí em vaig anar: vaig trobar un parchis a mitjan fer i em vaig dir;Rosa ja va sent hora que acabis el parchis.Bé doncs amb el parchis estic, aquí us ho ensenyo.He de rectificar uns nombres que estan malament col·locats ja que tots han d'anar al costat interior de la columna i també he de desfer la ratlla negra de la casa blava ja que no esta en el costat que li correspon. Ja us aniré ensenyant els meus progressos amb el parchis i el sal de Rakel.


f-13

Hola:
Deseo que halláis pasado una feliz semana santa, yo la pase entretenida como me gusta.
Me apetecía bueno y me apetece comenzar algo de punto de cruz, pero no me decido por nada en concreto.Tengo para hacer en punto de cruz y ganchillo detalles para toalla bueno de eso siempre hay y también para paños de cocina... pero como yo para comenzar algo primero me tengo que enamorar de la labor sino no comienzo, pensé en esas labores que se tienen comenzadas en el baúl de los recuerdos y allí me fui: encontré un parchis a medio hacer y me dije;Rosa ya va siendo hora que termines el parchis.Bueno pues con el parchis estoy, aquí os lo enseño.Tengo que rectificar unos números que están mal colocados ya que todos tienen que ir al lado interior de la columna y también tengo que desacer la raya negra de la casa azul ya que no esta en el lado que le corresponde.(si quieres el esquema solo tienes que pedirmelo)
Ya os iré ensañando mis progresos con el parchis y el sal de Rakel
(Post 11)

04 d’abril 2007

Agafador "yo bordo...¿y tú?

Bé al final ja he enllestit l´agafador de cuina que volia fer amb el detall de " yo bordo...¿y tú?, que per cert el vaig fer gracies a la Bea estic contenta, pero no m´ha quedat del tot bé ja que al costat dret el biaix no m´arribava pero ja esta que hi farem. Amb vaig desidir a fer l´agafador ya que tenia un retall d´un debantal y he decidit fer amb el retall que tenia y el brodar Jo bordo un agafador a conjunt, quedara molt bonic quant estigui us ho ensenyo, el brodat ja esta, l'agafador també y el deban-tal casi amb falta acabal de polir.El deban-tal el vaig fer de reciclar un llençol dels de bressol impermeable y el vaig fer servir per relleno del deban-tal que no traspasses l'aigua y amb vaig entretindra acolcharlo amb la maquina que no amb va sortir del tot be però ja amb fa el fet i tenia una tira brodada de punt de creu amb uns pastissos i li he enganxar, ara nomes amb falta fer un pastis més i el tindre acabat.Ara li mandaré a la Dominique amb senyal de agraiment per haberse molestat en fer el diseny gratis per totes nosaltres, també us anomu a que el feu i li mandeu, fa molt de goig verel junt amb tots els de les altres bordadores com nosaltres.


f-12



Bien al final ya he terminado el agarrador de cocina que quería hacer con el detalle de "yo bordo... ¿y tú? que por cierto lo hice gracias a Bea estoy contenta,pero no me ha quedado del todo bien puesto que al lado derecho del agarrador no me llegaba la tira pero ya esta que haremos.Me decidí hacer el agarrador porque tenía un retal deun debantal y he decidido hacer con el retall que tenía y el bordado un agarrador a conjunto, quedara muy guapo cuánto esté os lo enseño, el bordado ya esta, el asidero también y el deban-tal casi solo falta acabar de pulir.El deban-tal lo hice de reciclar una sábana de las de cuna impermeable y lo usé por relleno del deban-tal que no traspasase el agua y me entretuve acolcharlo con la maquina de coser y tenía una tira bordada de punto de cruz con unos pasteles y le he enganchar, ahora solo me falta hacer un pastel más y ya estara listo.El agarrador ahora se lo mandaré a Dominique en señal de agradecimiento por las molestias que se ha tomado parael diseño en castellano y asi lucira junto a los demas que las bordadoras les mandamos.

Una cosa més.

Hola:
Estic amb el sal de Rakel atrafagada, és el primer patchwork i ja estic fent com Penelope (el que faig de dia ho desfaig de nit)sembla fàcil perooooo jo estic cansada de patchwork he de buscar-me alguna cuseta de punt de creu que m'agrada molt per a anar intercalant.!Que despistada que estic!, m'havia oblidat d'ensenyar-vos les dues borses que tenia que acabar amb urgència ja que eren un regal i m'havia compromès a enviarles per correu.Estic contenta de com em van quedar, la petita de berenar la la vaig forrar i sincerament m'ha agradat molt el fer-la, mes que gens perquè duu el detallet de punt de creu.Quant a la bandolera aquesta folrada per dintre amb dues butxaques grans una amb cremallera i l'altre no, m'ha entretingut però no la vaig ferc amb la mateixa intenció que la borsa del berenar potser perquè ja havia fet altra bandolera igual i al repetir una labor amb tan poc espai de temps se'm fa un poc pesat, però bé l'important és que esta acabada i entregada.
Hola:
Estoy con el sal de Rakel atareadisima, es mi primer patchwork y ya estoy haciendo como Penelope (lo que hago de día lo desago de noche)parece fácil perooooo yo estoy cansada de patchwork tengo que buscarme alguna cosita de punto de cruz que me encanta para ir intercalando.!Que despistada que estoy!, me había olvidado de enseñaros las dos bolsas que tenia que terminar con urgencia ya que eran un regalo y me había comprometido a mandarlo por correo.Estoy contenta de como me quedaron, la pequeña con asas la forre y sinceramente me ha gustado mucho el hacerla, mas que nada porque lleva el detallito de punto de cruz.En cuanto a la bandolera esta forrada por dentro con dos bolsillos grandes uno con cremallera y el otro no, me ha entretenido pero no la hacia con la misma intención que la bolsa de la merienda quizás porque ya había hecho otra bandolera igual y al repetir una labor con tan poco espacio de tiempo se me hace un poco pesado, pero bueno lo importante es que esta terminado.
(Post 9)